Skolavslutning i corona-tid

Onsdag 10e och torsdag11e juni är det dags för skolavslutning. I år blir skolavslutningar annorlunda. Så här gör kommunens skolor:

Järntorgsskolan har alla klasser, från förskoleklass till årskurs 5, egna avslutningar i klassrummen. Årskurs 6 firas i gymnastiksalen.

Lärkeskolan har avslutning via digital kanal där rektor håller tal. Medaljutdelning. Fika och avslut. Välkomna är elever och personal.

Gyttorpsskolan startar avslutningen i klassrummen. Sedan står klasserna utomhus, klassvis, och tackar av 6-orna. uppträdanden via digital anslutning Tal av rektor. Välkomna är elever och personal.

Ås skola har en kort allsång utomhus, klasserna var för sig, väl utspridda på fotbollsplanen. Årskurs 6 får avslutningskransar, Tal av biträdande rektor. Välkomna är elever och personal.

Järnboås skolas avslutning börjar i klassrummen, sedan glass och sång på fotbollsplanen. Välkomna är elever och personal.

Karlsängskolan har sin skolavslutning i två delar.
Årskurserna 7 och 8 har en samling under onsdag eftermiddag med sina klasser och klassföreståndare. Därefter avslutar de sitt läsår. Betyg skickas hem.

Årskurs 9 har sin avslutning på torsdag, uppdelad i två omgångar och grupper med samling och sedan tårtstund i matsalen. De får sina betyg vid slutet av respektive samling innan de går hem. I år blir det inget utspring på skolgården och inga anhöriga deltar eller får vänta på skolans område

Informationsägare: Kommunförvaltningen