Vill du arbeta som timvikarie i Nora kommun?

Nora kommun har ett återkommande behov av timvikarier. Behovet varierar under året.

Nora kommun behöver vikarier som kan jobba vid bland annat sjukdom och semester. Att arbeta som timvikarie innebär att arbeta från några timmar till några veckor. Stor vikt läggs vid att du kan komma in och jobba med kort varsel.

Se information under respektive område hur du går till väga.

Dina uppgifter sparas som längst i två år. Anmälan används till att hitta rätt person för att tillgodose
verksamheternas vikariebehov. När vi rekryterar tittar vi i första hand på utbildning och erfarenhet men
också personlig lämplighet.

Utdrag ur belastningsregistret

För att du ska kunna arbeta som timvikarie hos oss måste du ha ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret.

Begäran om utdrag görs vid en eventuell timanställning.

Klicka här för att beställa registerutdrag från polisen Länk till annan webbplats.

Skola & barnomsorg

För timvikariat till förskolor, förskoleklasser, fritidshem och skolor gör du en intresseanmälan via en webbanmälan.

Intresseanmälan via webbanmälan>>
eller kontaktar vikariesamordnare.

Vikariesamordnare

Telefon: 0587-811 35
Telefontid måndag - fredag kl 07:00 - 09:00
E-post:vikarie@nora.se

Äldreomsorg

För timvikariat inom äldreomsorgen kontaktas områdeschef för respektive område.

Områdeschefer för äldreomsorgen nås via kommunens växel.
Telefon: 0587-810 00

Enheten för funktionsstöd

För timvikariat inom enheten för funktionsstöd kontakta områdescheferna via telefon eller e-post.

För timvikariat inom gruppboende, dagligverksamhet, personlig assistent, psykiatri och boendestödjare

Enhetschef, Funktionsstöd
Lena Staberg fr om 1 april -16
Telefon: 0587-812 43
E-post: lena.staberg@nora.se

Kost och service söker vikarier

Kock eller lokalvårdare

Inom kost och service söker vi vikareier med kort varsel som kan arbeta som kock eller som lokalvårdare vid sjukdom eller annan frånvaro.

Arbetsuppgifter kock: Här ingår matlagning, varubeställningar via telefon och dator, specialkoster, egenkontroll samt allt i kök förekommande arbetsuppgifter.

Dina kvalifikationer: Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom restaurang och storhushåll eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.

Arbetsuppgifter lokalvård: Här ingår lokalvård inom kommunens lokaler, såsom förskolor, skolor, äldreboende med mera.

Dina kvalifikationer: Här önskar vi lokalvårdsutbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig.

För att du ska kunna arbeta som timvikarie inom kost och service ska du ha ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret.

Begäran om utdrag görs vid timanställning. Utdraget får vara högst ett år gammalt och kan beställas via utdrag ur belastningsregistret.(Se ovan)

Intresseanmälan görs via webbformuläret nedan.

Länk till intresseanmälan som timvikarie inom kost och service>>

eller kontakta:

Servicechef Sabina Elisson