Vi söker dig som kan tänka dig att stötta ett barn eller ungdom

Vi på socialtjänsten söker kontinuerligt nya familjer som vill ta uppdrag som jour- eller familjehem.

Familjehem kan se ut på många sätt; man kan bo i lägenhet, hus på landet, vara ensamstående, gift, sambo, med eller utan barn, arbeta heltid/deltid eller studera. Som familjehem tar ni emot ett barn eller en ungdom i ert eget hem. Det kan vara för en kortare eller längre tid. Ett familjehem ska fungera som barnets eller ungdomens familj, med allt vad det innebär av tid, kärlek, regler, läxor, tandläkarbesök och liknande.

Vi söker också personer som vill/kan ta uppdrag som kontaktperson/familj för barn och unga. Som kontaktfamilj tar ni emot ett barn eller syskon som bor hemma hos sina föräldrar eller sin ensamstående förälder. Ibland behöver barnet/barnen få komma till er kanske för en eller två helger i månaden.

Välkommen att kontakta oss för mer information om hur det går till att bli familjehem, kontaktfamilj/kontaktperson!

Här kan du göra en intresseanmälan för att bli familjehem/kontaktfamilj eller kontaktperson.

Informationsägare: