Stödgrupp Källan

Hur du än har det hemma så har du rätt att må bra och att tycka om dig själv. Ibland kan det vara skönt att träffa andra som vet hur det kan vara. Källan är en stödgruppsverksamhet för dig som är barn eller ungdom.

Vad är Källan?

Källan är en stödgruppsverksamhet för dig som har en förälder eller annan vuxen i din närhet som dricker för mycket, använder droger, mår dåligt, slåss eller kanske sitter i fängelse. Här får du som barn eller ungdom möjlighet att träffa andra barn och unga i liknande situation.

Källanträffarna

• Källan har två olika grupper, en grupp för yngre barn och en tonårsgrupp.
  • Träffarna är en gång i veckan under en termin i församlingshemmet i Lindesberg.
  • Du får möjlighet att träffa andra barn och unga, sätta ord på dina upplevelser och känslor.
  • Vi bjuder på fika varje gång.

Vi erbjuder även föräldragrupp där vi pratar om familjesituationens inverkan på barnet eller ungdomen.

Vem ordnar grupperna?

Gruppledarna arbetar till vardags inom skola, kyrka och socialtjänst och har erfarenhet av barn och ungdomars olika situationer. Alla gruppledare arbetar under sekretess. Att delta i Källan är kostnadsfritt.

Verksamheten är ett samarbete mellan Lindesbergs kommun, Nora kommun och Svenska kyrkan – Linde bergslags församling.

kallangruppen@lindesberg.se

Samordnare:

Linda Sköldebrink, 0587-812 62

linda.skoldebrink@nora.se

Lindesbergs kommun

Stentäppsgatan 5,

711 35 Lindesberg

www.lindesberg.se Länk till annan webbplats. Länk till annan webbplats.

Nora kommun

Prästgatan 15

713 80 Nora

www.nora.se Länk till annan webbplats.

Svenska kyrkan

Linde bergslags församling